Iepriekšējais
Nākamais

LPS Finanšu un ekonomikas komitejas sēde 2016. gada 31. maijā (2016)

2016. gada 31. maijā Latvijas Pašvaldību savienībā notika LPS Finanšu un ekonomikas komitejas sēde.

Darba kārtības jautājumi:

1. Par Finanšu ministrijas konstatētajām problēmām pašvaldību budžeta plānošanā un izpildē.

Piedalījās:

FM Pašvaldību finansiālās darbības uzraudzības un  finansēšanas departamenta direktore Inta Komisare;

FM Pašvaldību finansiālās darbības uzraudzības un  finansēšanas departamenta direktores vietniece Baiba Tisenkopfa;

FM Finanšu vadības un metodoloģijas departamenta direktore Daiga Gulbe;

FM Finanšu vadības un metodoloģijas departamenta Budžeta metodoloģijas nodaļas vadītāja Ludmila Jevčuka.

2. Par iedzīvotāju ienākuma nodokļa izpildi 2016. gada 5 mēnešos.

Informēja FM pārstāvji

3. Par VID statistikas datu nodošanu pašvaldībām.

Piedalījās:

VID Nodokļu pārvaldes direktors Juris Gaiķis;

VID Nodokļu pārvaldes Nodokļu administrēšanas plānošanas un analīzes daļas vadītāja Natālija Fiļipoviča;

VID Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes direktora vietniece Santa Garanča.

MK 14.04.2015. sēdes protokola Nr.20 45§ 2.punkts paredz izteikt MK 23.09.2014. sēdes protokollēmuma (prot. Nr.50 45.§) “Informatīvais ziņojums “Par iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieskaitīšanas kārtības maiņu”” 5.punktu šādā redakcijā:

“5. Valsts ieņēmumu dienestam sadarbībā ar pašvaldībām izvērtēt tā rīcībā esošos datus, kurus iespējams, neveicot grozījumus normatīvajos aktos, vēl papildus nodot pašvaldībām, ievērojot Fizisko personu datu aizsardzības likumā noteikto un Informatīvajā ziņojumā iekļautos Tieslietu ministrijas, Datu valsts inspekcijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas vērtējumus, un nodrošināt iespēju pēc pašvaldību iniciatīvas nepieciešamības gadījumā precizēt noslēgtos savstarpējās sadarbības līgumus;

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai sadarbībā ar Latvijas Pašvaldību savienību izvērtēt iespēju realizēt centralizētu sadarbības modeli informācijas un komunikāciju tehnoloģijas projektu ietvarā darbam ar pašvaldībām, identificējot vienu potenciālo sadarbības partneri, kurš varētu pārstāvēt visu pašvaldību intereses informācijas un komunikāciju tehnoloģijas projektu realizācijai, kuram būtu pietiekoša informācijas tehnoloģiju kompetence, kā arī pietiekoša kompetence pašvaldību biznesa procesos.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai pēc iespējas ātri, bet ne vēlāk kā līdz 2016. gada 5. jūnijam iesniegt Ministru kabinetā atbilstošus priekšlikumus grozījumiem likumā "Par pašvaldībām", paredzot Ministru kabinetam noteikt datu apjomu, ko pašvaldības iegūst no valsts informācijas sistēmām pašvaldību funkciju nodrošināšanai, un datu aprites kārtību.”

4. Par aktuālajiem datiem par iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem budžetam, to struktūru, rašanās iemesliem un VID veiktajām darbībām IIN parādu piedziņā.

Informēja VID pārstāvji

5. Dažādi.

FM konstatētās problēmas pašvaldību budžeta plānošanā un izpildē
FM par IIN izpildi
VID par IIN
VARAM par plānotajiem grozījumiem likumā "Par pašvaldībām"
VID par IIN parādu piedziņu