Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Vidzemes plānošanas reģionā pieņemts lēmums par ceļu infrastruktūras prioritātēm

23. februārī Smiltenē uz Attīstības padomes sēdi pulcējās Vidzemes plānošanas reģiona pašvaldību priekšsēdētāji. Viens no galvenajiem jautājumiem sēdē bija Vidzemes plānošanas (VPR) transporta infrastruktūras prioritāšu noteikšana, ņemot vērā savietojamību ar pārējiem Latvijas reģioniem un  starptautiskas nozīmes transporta koridoriem. Klātesošie vienojās par četrām galvenajām ceļu prioritātēm – A3 (Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža), A2 (Āraiši-Igaunijas robeža), P16, P18, P27, P36 (Mazsalaca-Gulbene-Rēzekne) un P37 (Balvi-Gulbene-Madona-Pļaviņas). Pieņemtais lēmums par šiem ceļu posmiem tiks iesniegts izskatīšanai Satiksmes ministrijā.

Izvirzītās prioritātes noteiktas saskaņā ar VPR attīstības plānošanas dokumentos noteiktajām ilgtermiņa izmaiņām līdz 2030. gadam, kā arī, sekojot attīstības virzienam, attīstīt transporta infrastruktūru un veicināt sasniedzamību. VPR Ilgtspējīgas attīstības stratēģijā 2030 teikts, ka “autoceļu sliktā kvalitāte ir vispārēja Vidzemes problēma. Vidējā diennakts satiksmes intensitāte valsts galvenajos autoceļos Vidzemē ir diezgan augsta autoceļa A3 posmā no Rīgas līdz Valmierai un A2 posmā no Rīgas caur Siguldu un Līgatni gar Cēsīm un Smilteni. Savukārt labs vai ļoti labs ceļa kvalitātes līmenis šajos maršrutos ir tikai dažos posmos. Situācija šajā ziņā Vidzemē ir daudz sliktāka nekā Rīgas reģionā, kur ir vairāk un daudz garāki labas vai ļoti labas kvalitātes ceļu posmi. Šāda nevienāda situācija negatīvi ietekmē Vidzemes konkurētspēju un pievilcību salīdzinājumā ar citiem reģioniem, kā arī neļauj sauszemes tranzīta pārvadājumiem izmantot reģiona izdevīgās atrašanās vietas dabiskās priekšrocības.”

Sēdē tika izskatīti ne tikai reģiona attīstībai svarīgi jautājumi, bet, sekojot aizsāktajai tradīcijai, pašvaldību pārstāvji iepazinās arī ar uzņēmumiem, kas veiksmīgi attīstījuši savu darbību konkrētajā pašvaldībā. Viens no tiem šoreiz bija arī SIA “8. CBR”, kas ir viens no vecākajiem un lielākajiem ceļu un tiltu būves uzņēmumiem Latvijā. Valdes priekšsēdētājs Andris Lacbergs klātesošajiem priekšsēdētājiem atzina: ja nebūs ceļu tīkla, tad uzņēmējdarbība un attīstība tiks kavēta, paliek vien jautājums – kādas ir valsts prioritātes. Pārrunājot aktualitātes nozarē, A. Lacbergs atzina, ka ceļu būvniecības kvalitāte lielā mērā atkarīga no profesionāliem speciālistiem, un piebilda, ka Latvijā katastrofāli pietrūkst inženieru. Sēdes dalībnieki viesojās arī uzņēmumā “RZ Autocentrs”, kur uzklausīja uzņēmēja stāstījumu par pieredzi, uzsākot jaunu uzņēmējdarbību.

Sēdē tika pieņemts lēmums par pārstāvniecību darbam Latvijas-Igaunijas starpvaldību komisijā pārrobežu sadarbības veicināšanai, deleģējot VPR un pašvaldību intereses pārstāvēt Mazsalacas novada domes priekšsēdētājam Harijam Rokpelnim, kā arī lēma par pārstāvniecību Igaunijas-Latvijas programmas Uzraudzības komitejā un priekšlikumiem turpmākai starpvaldību sadarbībai. Tāpat klātesošie tika aicināti izskatīt iespēju piedalīties Latvijas novadu dienās Vitebskā (Baltkrievijā).

Papildu informācija: Guna Kalniņa-Priede, VPR administrācijas vadītāja, mob. t. 29477997;guna.kp@vidzeme.lv, www.vidzeme.lv.

Informāciju sagatavojusi: Anita Āboliņa, VPR Sabiedrisko attiecību vadītāja, mob. t. 29454752;anita.abolina@vidzeme.lv, www.vidzeme.lv.