Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

LPS Izglītības un kultūras komitejas sēde 22. augustā (2019)

22. augustā, atklājot LPS Izglītības un kultūras komitejas sēdi, tās ilggadējā vadītāja Jaunpils novada domes priekšsēdētāja Ligita Gintere visiem vēlēja laimīgu jauno mācību gadu un aicināja iedziļināties pedagogu problēmās un risināt tās kopīgiem spēkiem, lai mācību process skolās būtu atbilstošs mūsdienu prasībām un mūsdienu bērnu interesēm.

Par vispārīgās izglītības iestāžu nodrošinājumu ar pedagogiem informēja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) Profesionālās un pieaugušo izglītības departamenta direktora vietniece pedagogu un pieaugušo izglītības jomā Baiba Bašķere (viņas un pārējās komitejas sēdē sniegtās prezentācijas meklējiet zemāk!). Ministrija augustā veikusi pašvaldību aptauju, lai noskaidrotu, cik vakanču ir izglītības iestādēs. Visvairāk vakanču ir pirmsskolas izglītībā (191), savukārt skolās trūkst matemātikas skolotāju, kā arī latviešu valodas, svešvalodu un mūzikas pedagogu.

IZM Augstākās izglītības, zinātnes un inovāciju departamenta direktora vietniece augstākās izglītības jomā Dace Jansone iepazīstināja ar pedagogu izglītības politikas un pedagogu profesijas attīstības plānu. Pēc skolotāju studiju programmu izvērtēšanas secināts, ka to satura veidošanā jāņem vērā šādi pamatprincipi: kompetenciāra pieeja, attīstība, prakse, speciālā pedagoģija, tehnoloģijas un vērtības. Prioritāte piešķirta viengadīgajai studiju programmai, kas paredzēta tiem, kas jau ieguvuši izglītību un sapratuši, ka viņi tomēr vēlētos strādāt skolā. Šī ir inovācija Latvijas augstākajā izglītībā – skolotājs mācās strādājot. Viengadīgās programmas pirmais posms sāksies šā gada nogalē, kad notiks vienota programmas komunikācijas kampaņa skolu un pretendentu atlasei; otrajā posmā sāksies studijas, kurās iesaistīsies mentori un prakses vadītājs, paredzētas vasaras mācības un mācību grupas, būs kvalitātes monitorings, mērķstipendijas un budžeta vietas; trešais posms būs indukcijas gads ar mācīšanos grupās, personīgo un profesionālo izaugsmi, stundu vērošanu, mērķstipendijām. Paredzēts, ka 2020. gadā tiks pārtraukta uzņemšana vecajās studiju programmās. 15. augustā Valsts sekretāru sanāksmē (VSS) izsludināts informatīvais ziņojums “Darba vidē balstīta studiju programma skolotāju sagatavošanai: īstenošana un attīstība” (VSS-807), un ministrija aicina arī LPS sniegt atzinumu par to.

Komitejas sēdes otrajā daļā ar labajiem piemēriem uzstājās Latvijas Universitātes Informācijas tehnoloģijas departamenta direktors Arnis Voitkāns, kurš pastāstīja par e-izglītības un tālmācības tehnoloģiskajiem risinājumiem, to izmantošanas iespējām un iespējamiem trūkumiem Latvijas skolās, Liepājas Raiņa 6. vidusskolas direktors Kārlis Strautiņš, iepazīstinot ar mācību procesa organizēšanu attālināti un stundu blokos, Rīgas Klasiskās ģimnāzijas direktora vietniece izglītības jomā Gaļina Rafaļsone un matemātikas skolotājs Artūrs Ļevikins, kuri atzīmēja, ka viņu skolā bloku moduļu tehnoloģiju izmanto jau 25 gadus, un Jelgavas novada Izglītības pārvaldes vadītāja Ginta Avotiņa, kura dalījās pieredzē par cilvēkresursu –pedagogu lietderīgu izmantošanu un mācību procesa organizēšanu Jelgavas novada skolās. Savas pārdomas izteica arī Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga.

Sēdes videoieraksts pieejams LPS vietnes www.lps.lv sadaļā “Tiešraides, videoarhīvs” vai sekojot šai saitei.

Ināra Dundure,

LPS padomniece izglītības un kultūras jautājumos,

un Gunta Klismeta,

LPS Komunikācijas nodaļas redaktore

Par izglītības iestāžu nodrošinājumu ar pedagoģisko personālu
Skolotāju sākotnējās izglītības restarts
E-izglītības un tālmācības tehnoloģiskie risinājumi, to izmantošanas iespējas un iespējamie trūkumi Latvijas skolās
Liepājas Raiņa 6. vidusskolas pieredze
Cilvēkresursu-pedagogu lietderīga izmantošana un mācību procesa organizēšanas pieredze Jelgavas novada skolās