Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Atklāta virtuālā astronomijas enciklopēdija

Gada nogalē Ventspils Augstskolas (VeA) Ventspils Starptautiskais radioastronomijas centrs (VSRC) atklāja virtuālo astronomijas enciklopēdiju, kas izveidota, lai arī latviešu valodā būtu ērti pieejama informācija par dažādām astronomijas tēmām.

13. decembra svinīgo pasākumu atklāja VSRC direktors Valdis Avotiņš, atskatoties uz paveikto un atzīmējot turpmākos plānus. Šobrīd virtuālajā enciklopēdijā ir pieejamas 36 no 48 tēmām par Saules sistēmu. Drīzumā būs pieejamas arī tēmas par kosmosa izpēti un apguvi, kā arī Tālo kosmosu. Enciklopēdijas mērķis ir iepazīstināt interesentus ar dažādām astronomijas tēmām latviešu valodā, jo mūsdienās informācija lielākoties pieejama tikai angļu valodā. Arī VeA rektors Kārlis Krēsliņš atzinīgi vērtēja gan paveikto, gan turpmāk izvirzītos mērķus, jo kopumā paredzēts enciklopēdijā apkopot 100 dažādas tēmas astronomijas nozarē.

Virtuālo astronomijas enciklopēdiju sagatavojusi Anna Gintere no SIA “StarSpace”, kura svinīgajā atklāšanā atklāja to, kādēļ darbojas astronomijas nozarē un kā tika uzsākts darbs. Kā pirmo izglītību Anna apguvusi medicīnu un pēc tam datorzinātnes, tomēr viņa jau ilgi interesējusies par kosmosu, astronomiju un zvaigznēm, kam tad arī pievērsusies. Pasākums pulcēja gan pētniekus, gan studentus un fizikas skolotājus no Rīgas Tehniskās universitātes, Liepājas 6. vidusskolas, Rīgas Jāņa Poruka vidusskolas un Ventspils Augstskolas.

Virtuālo astronomijas enciklopēdiju var apskatīt šeit.

Sagatavojusi Daiga Druvaskalne,