Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Arvien vairāk pašvaldību izmanto Ventspils Digitālā centra veidoto informācijas sistēmu

Šobrīd Latvijā darbojas pavisam 111 valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri (VPVKAC) 84 pilsētās un novados, un klientiem tie vienkopus, vienotā pakalpojumu vadības sistēmā nodrošina gan pašvaldību pakalpojumus, gan noteiktus valsts pakalpojumus. Šobrīd sistēmā reģistrēti jau vairāk nekā 255 000 pakalpojumu pieteikumu. Šogad plānots atvērt vēl sešus šādus centrus – Alūksnē, Koknesē, Olainē, Mārupē, Skrīveros un Ludzā.

Ventspils Digitālais centrs sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministriju izstrādājis un šobrīd uztur VPVKAC pakalpojumu vadības sistēmu. VPVKAC pakalpojumu vadības sistēma ir risinājums vienas pieturas aģentūras principa ieviešanai publiskajā pārvaldē. Tās mērķis ir nodrošināt pakalpojumu pieteikumu vadību, saziņu ar un starp VPVKAC darbiniekiem, kā arī nodrošināt pakalpojumu pieteikšanai nepieciešamās zināšanu bāzes izveidi un pieteikto pakalpojumu nodošanu citām informācijas sistēmām digitālā veidā.

Nākotnē sistēmu plānots attīstīt:

* pievienojot VPVKAC sistēmas lietotāju tiešsaistes sarunu (čata) iespēju;

* paplašinot zināšanu bāzes funkcionalitāti ar iespēju veidot biežāk uzdoto jautājumu sarakstu;

* ieviešot paziņojumus par jauniem, nelasītiem materiāliem zināšanu bāzē;

* nodrošinot iespēju pieprasīt lietotāja tiesības jauniem darbiniekiem, bez lietotāja tiesību pieprasīšanas oficiālā vēstulē;

* palielinot VPVKAC sistēmā pieejamo pakalpojumu skaitu.

VPVKAC pakalpojumu vadības sistēmas pārzinis ir Ventspils Digitālais centrs, un sistēmas uzturēšanu un attīstību finansē no valsts budžeta ar mērķdotāciju 65 000 eiro apmērā.

Pakalpojumu centros klientiem šobrīd iespējams saņemt informāciju par Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Valsts darba inspekcijas, Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts zemes dienesta un Lauku atbalsta dienesta e-pakalpojumiem un palīdzību e-pakalpojumu lietošanā, kā arī informāciju par valsts iestāžu tuvāko reģionālo struktūrvienību, to darbalaikiem un pieteikšanās kārtību.

Plašāka informācija par VPVKAC sniegtajiem pakalpojumiem pieejama šeit vai šeit.

Sagatavojusi Kristīne Bergmane-Korāte,

Ventspils Digitālā centra

mārketinga speciāliste