Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Liepājas skolās ieviesīs pilotprojektu, lai noskaidrotu bērnu emocionālo veselību

Covid-19 pandēmija un attālinātās mācības radījušas augsni skolēnu emocionālās veselības riskiem. Novērots, ka skolēniem ir problēmas ar mācībām, garastāvokļa svārstības vai citas emocionālās veselības grūtību izpausmes. Svarīgākais ir savlaicīgi pamanīt šīs izpausmes un novērst tālāku problēmu rašanos.

Tāpēc Latvijā ir radīts jauns digitālais piedāvājums EMU:Skola. Jau no marta šī platforma kā pilotprojekts tiks ieviesta arī trīs Liepājas skolās – Liepājas Raiņa 6. vidusskolā, J. Čakstes Liepājas pilsētas 10. vidusskolā un Liepājas Valsts tehnikumā.

Dalība projektā būs iespēja palīdzēt skolai kopā ar vecākiem atrast labākos veidus bērna atbalstam mācību procesā, noskaidrot vairāk par savu bērnu emocionālo veselību, pašreizējām vajadzībām, riskiem un risinājumiem grūtību gadījumos, lai varētu labāk atbalstīt bērnus. Pētījums norisināsies no šā gada 1. marta līdz mācību gada noslēgumam.

Pētījuma veikšana noritēs trīs soļos. Pirmajā solī – marta sākumā – tiks veikta anketēšana. Anketas vecāki un skolēni saņems E-klasē. Pēc tam tiks veikta anketu apkopošana. Otrajā solī – aprīlī – pedagogus aicinās izmantot rekomendētās darbības klasēm un sniegt atgriezenisko saiti par platformas noderīgumu. Savukārt trešajā solī – maijā – veiks atkārtotu anketēšanu, izvērtējot rezultātus. Atbilžu rezultāti ļaus novērtēt skolēna emocionālo labsajūtu, kā arī apkopotā veidā sniegs plašāku ieskatu pedagogam par to, vai klase šobrīd atrodas “mācīšanās režīmā”. Attiecīgi, ja klasei kopumā emocionālās vajadzības ietekmē mācību procesu, tad aptaujas rezultāti sniegs rekomendācijas, kā rīkoties, lai pēc iespējas ātrāk palīdzētu bērniem atgriezties “mācīšanās režīmā”.

Pētījuma un tehnoloģiskās platformas attīstību nodrošina nodibinājums "Fonds PLECS", pusaudžu psihoterapeits Nils Sakss Konstantinovs, un metodoloģiju uzrauga neatkarīgais eksperts, klīniskais psihologs Ņikita Bezborodovs. Dalība pētījumā ir brīvprātīga, taču sekmīgai projekta norisei tiek aicināti piedalīties pēc iespējas vairāk skolēnu un vecāku.

Iespēju Liepājas skolām piedalīties šīs sistēmas aprobācijā nodrošina Izglītības un zinātnes ministrija, veicot pētījumu par skolēnu emocionālo labsajūtu, emocionālajām vajadzībām, risinājumiem un to ietekmi uz mācību procesu. Pētījumā kopumā aicinātas piedalīties desmit vispārizglītojošās skolas un četras profesionālās arodskolas no visas Latvijas. Pētījumu pēc Izglītības un zinātnes ministrijas pasūtījuma veic nodibinājums "Fonds PLECS".

Pētījuma veikšanai "Fonds PLECS" izveidojis digitālu risinājumu EMU:Skola, kas pieejams interneta vietnē emu.lv. Tehnoloģiskais risinājums ir radīts, ievērojot Eiropas Savienības datu aizsardzības regulu, Latvijas Republikas datu drošības normas, likumus un atbilstošos Ministru kabineta noteikumus.

Sagatavojusi Renāte Meļķe,

Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes

vadītāja palīdze komunikācijas jautājumos