Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Pašvaldību sadarbības tīkls izglītības jautājumos

IEKĻAUJOŠĀ IZGLĪTĪBA MŪSDIENU SKOLĀ: PROBLĒMAS UN RISINĀJUMI

 “Iekļaujoša izglītība – process, kurā tiek nodrošinātas atbilstošas visu izglītojamo daudzveidīgās vajadzības, palielinot ikviena izglītojamā līdzdalības iespējas mācību procesā, kultūrā un dažādās kopienās un samazinot izslēgšanas iespējas no izglītības un izglītības ieguves procesa” teikts Izglītības attīstības pamatnostādnēs 2014.-2020.gadam.

Individuāla pieeja izglītībā, arī iekļaujošās izglītības kontekstā kļūst par svarīgu nosacījumu kvalitatīvas izglītības nodrošināšanai, paredzot izglītošanās iespējas visiem bērniem,  radot labvēlīgus apstākļus katra bērna zināšanu un prasmju apguvei.

8.jūnijā pašvaldību izglītības tīkla dalībnieki pulcējās Jūrmalā, lai dalītos pieredzē par iekļaujošās izglītības problēmām un risinājumiem vispārizglītojošajās skolās. Jūrmalas pilsētas domei ir pieredze iekļaujošās izglītības organizēšanā. Latvijā pazīst Vaivaru pamatskolu kā Iekļaujošu skolu, kur akcents tiek likts uz izglītojamā individuālo potenču izpēti un  individuālu pieeju katram bērnam, atbilstoši bērna uztveres modelim un spējām.

 Sanāksme notika ar Jūrmalas pilsētas domes atbalstu. Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētāja Rita Sproģe un Izglītības pārvaldes vadītājs Imants Vasmanis apsveica sanāksmes dalībniekus.

Semināra dalībniekiem bija iespēja iepazīties ar Dr. paed. asoc.prof. Ditas Nīmantes apkopojumu par zinātniski pētnieciskajām aktivitātēm par iekļaujošu izglītību Latvijas augstskolās. Vaivaru pamatskolas direktore Mg.paed. Inese Kārkliņa  sniedza ieskatu par iekļaujošas izglītības skolu modeļiem Latvijā. Vaivaru pamatskolas pedagogi Ilva Apine un Sarmīte Nicmane dalījās pieredzē kā skolā strādā ar neredzīgiem skolēniem, Sanita Lielkalne, Krista Zaļkalne un Vita Ķērpe pastāstīja, kas ir jāņem vērā, ja vispārizglītojošas skolas klasē ir skolēns ar autismu.

Nautrēnu vidusskolas direktore Mg.sc.env.Mg.geogr. Anita Ludborža pastāstīja par Rēzeknes novada un Nautrēnu vidusskolas pieredzi, organizējot iekļaujošu izglītību skolā.

Ar lielu interesi un atzinību sanāksmes dalībnieki klausījās Mag.paed.Ināra Oļenas stāstu par Pelču speciālās internātpamatskolas - attīstības centra darbību.

Sanāksmes dalībnieki pie pieciem Sarunu galdiem apsprieda problēmas ar kurām saskaras skolas ikdienā un kopā meklēja risinājumus.

Sanāksmes noslēgumā Jūrmalas ģimnāzijas gida pavadībā bija iespēja apskatīt Jūrmalas ievērojamākās vietas.

Sanāksmes videoieraksts publicēts LPS YouTube kontā.

 

Ināra Dundure,

LPS padomniece izglītības, bērnu, jaunatnes un ģimenes jautājumos

Pašvaldību izglītības tīkla vadītāja

Zinātniski pētnieciskās aktivitātes par iekļaujošo izglītību Latvijas augstskolās
Iekļaujošas izglītības skolu modeļi Latvijā
Neredzīgi skolēni vispārizglītojošas skolas iekļaujošā klasē
Skolēns ar autismu vispārizglītojošas skolas iekļaujošā klasē
Darbs ar skolēniem ar īpašām vajadzībām Nautrēnu vidusskolā
Pelču speciālā internātpamatskola- attīstības centrs