Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

LPS Izglītības un kultūras komitejas sēde 16. februārī

 

16. februārī notika Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) Izglītības un kultūras komiteja, kurā tika skatīti divi būtiski jautājumi. Komitejā piedalījās arī Izglītības un zinātnes ministrijas, Labklājības un Veselības ministriju pārstāvji.

Pirmo – izglītojamo ar speciālām vajadzībām integrēšana vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestādēs un Ministru kabineta noteikumu projektu “Noteikumi par vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestāžu nodrošinājumu atbilstoši izglītojamo speciālajām vajadzībām” prezentēja Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts izglītības satura centra Speciālās izglītības nodaļas vadītājas vietniece Ilga Prudņikova.

Pēc prezentācijas komitejas dalībnieki izteica viedokli, kā arī iebildumus par to, ka MK noteikumu projekts un MK noteikumu anotācija ir vispārīga un neatbild uz jautājumiem:

  • Par esošo pieejamo atbalsta pasākumu nodrošinājumu vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestādēs, atbilstoši izglītojamo speciālajām vajadzībām, ieskaitot finansējuma avotu;
  • Nepieciešams plānoto atbalsta pasākumu vispārējās izglītības iestādēs salīdzinājums ar speciālajās izglītības iestādēs pieejamo atbalsta pasākumu kopumu;
  • Trūkst objektīva skaidrojuma par speciālo izglītības programmu kodu nomaiņu pret vienkāršāku programmu noteikšanu.

Tāpat komitejas dalībnieki uzsvēra, ka noteikumu projekta anotācijā nav paredzēta ietekme uz pašvaldību budžetu, un to, ka minētie noteikumi izsludināti, balstoties uz MK noteikumiem par jauno pedagogu atalgojumu modeli, kurš uz doto brīdi nav apstiprināts.  

LPS Izglītības un kultūras komitejas locekļi vienojās:

  1. lūgt Izglītības un zinātnes ministrijai apturēt šo MK noteikumu projekta tālāku virzīšanu;
  2. lai praksē realizētu bērnu ar īpašām vajadzībām integrāciju pirmsskolas,  vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestādēs ir nepieciešams ne tikai noteikt nepieciešamo nodrošinājumu atbalsta pasākumu sniegšanai izglītības iestādē integrētiem izglītojamiem, bet arī noteikt izmaksu grozu, kurš seko līdzi kā valsts mērķdotācija katram bērnam ar īpašām vajadzībām, to integrējot pirmsskolas vai vispārējā izglītības iestādē;
  3. lūgt Izglītības un zinātnes ministrijai izveidot darba grupu, lai izstrādātu jēgpilnu un saprotamu MK noteikumu projektu “Par bērnu ar īpašām vajadzībām integrāciju pirmsskolas, vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestādēs”, pieaicinot Labklājības, Veselības un Finanšu ministriju, kā arī LPS pārstāvjus.

Kā otrais komitejā tika skatīts jautājums par sarunu tēmām šajā gadā ar Izglītības un zinātnes un Kultūras ministriju. Kā galvenās tēmas izvirzītas:

Izglītībā: Pedagogu darba samaksas un motivācijas paaugstināšanas reforma, Kvalitatīva vispārējās izglītības iestāžu tīkla sasaiste ar kritērijiem, kas balstīti uz kvalitatīvas izglītības pieejamību, Par pirmsskolas pedagogu atalgojuma pakāpenisku nodrošināšanu no valsts budžeta un profesionālās izglītības vienota finansēšanas modeļa ieviešana neatkarīgi no profesionālās izglītības iestādes dibinātāja.

Kultūras jomā: Nemateriālās kultūras mantojuma likumprojekts; Dziesmu un deju svētki 2018. gadā programma un pasākumu organizācija.

 

 

 

 

 

 

Izglītojamo ar speciālām vajadzībām integrēšana vispārējās izglītības iestādēs