Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

LPS Tehnisko problēmu komitejas sēdē

 

Otrdien, 28. jūnijā notika Tehnisko problēmu komitejas sēde. Komiteja izskatīja jautājumu „Par situāciju siltumapgādē”, sēdē piedalījās arī Ekonomikas ministrijas un Latvijas siltumapgādes uzņēmumu asociācijas pārstāvji. Izvērtējot esošo situāciju, komiteja nolēma sagatavot vēstuli Saeimai, Ministru prezidentam un atbildīgajām ministrijām, kurā minētas galvenās prasības atbildīgajām iestādēm, lai risinātu konkrēto problēmu.

Komiteja izskatīja jautājumu „Par skolēnu autobusu ekspluatāciju, par pārvadājumu maršrutu plānošanu, par nosacījumiem, kādā skolēnu autobusus var izmantot pašpārvadājumiem, informācija par jautājumiem, kas saistīti ar sabiedriskā transporta organizāciju 2011.gadā un 2012. gadā.”. Jautājuma izskatīšanā piedalījās Valsts SIA „Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs N.Narvaišs, Valsts reģionālās attīstības aģentūras direktors M.Krastiņš

Izmantojot Šveices atbalsta instrumentu, Sociālās drošības stratēģiju, dotācijas novadu infrastruktūras attīstībai saistībā ar administratīvo reformu pašvaldības iegādājušās 302 jaunus vai mazlietotus autobusus, tajā pašā laikā sabiedriskā transporta finansējums valstī katastrofāli samazinās, pārvadājumu veids – „skolēnu pārvadājumi” normatīvajos aktos nav definēts.

Lai nodrošinātu vienotu izpratni komitejas locekļi konceptuāli apstiprināja Valsts SIA „Autotransporta direkcija piedāvātos priekšlikumus un tie ir:

  • skolēnu autobusu primārais mērķis ir nodrošināt skolēnu pārvadājumu veikšanu no dzīves vietas uz mācību iestādi;
  • skolēnu autobusi nav izmantojami komercpārvadājumu veikšanai, kā arī tajos nevar veikt skaidras naudas norēķinus;
  •  skolēnu autobusus drīkst izmantot tikai pašvaldību funkciju veikšanai; 
  • pašvaldība drīkst noteikt kārtību, kādā ar šiem autobusiem drīkst pārvadāt citas pasažieru kategorijas;
  • citas kategorijas drīkst pārvadāt pie nosacījuma, ja autobusā, papildus ikdienā pārvadājamajiem skolēniem, paliek brīva sēdvieta, kā arī sabiedriskais transports šajā posmā nav pieejams vispār vai apmēram stundu pirms un stundu pēc skolēnu autobusu maršruta;
  • * skolēnu autobusi ir izmantojami pārvadājumiem ārpus skolas, ja pašvaldībā ir noteikta kārtība, kādā tie tiek organizēti (piemēram, nepieciešams novada pašvaldības atbildīgās amatpersonas rīkojums, kuram pielikumā pievienots konkrētā brauciena pasažieru saraksts) – par šo pozīciju nav komitejas locekļu atbalsta, jo šāda kārtība ir jāvienkāršo;
  • ja pašvaldība vai tās institūcija ir pašpārvadājumu veicējs, uz to kā publisku (valsts) institūciju var attiecināt ES Regulas 561/ 2006 13.p.1p. a) izņēmumu, kas atļauj nelietot tahogrāfu iekšzemes pārvadājumos, ja pārvadājumi nekonkurē ar komercpārvadājumiem;
  • pašvaldības drīkst pieprasīt līdzmaksājumu autobusu lietotājiem (izņemot skolēnus), nosakot iekasēšanas kārtību un līdzmaksājumu apmēru, kas nepārsniedz pašizmaksu.

Lai ieviestu piedāvāto pašvaldību īpašumā esošo autobusu izmantošanas kārtību nepieciešamas izmaiņas šādos normatīvajos aktos: Autopārvadājumu likumā, Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā un MK Noteikumos Nr. 327 “Par pašpārvadājumu veikšanu”. Valsts SIA „Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs N. Narvaiša prezentāciju skatiet šeit.