Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Izstrādāts informatīvais materiāls darba devējiem par rīcību ārkārtējās situācijas laikā

Saistībā ar Ministru kabineta rīkojumu par ārkārtējās situācijas ieviešanu Latvijā no 11.oktobra uz trīs mēnešiem (līdz 2002.gada 11.janvārim) un īpašo regulējumu attiecībā uz nodarbinātajiem, Labklājības ministrija ir izstrādājusi informatīvo materiālu darba devējiem.

Darba tiesisko attiecību regulējums ārkārtējās situācijas laikā tieši ietekmēs gan darba devēju, gan darbinieku (amatpersonu) tiesības un pienākumus visu ārkārtējās situācijas laiku. Tāpēc sagatavotajā materiālā ir sniegta apkopota informācija par to, kādas prasības ir jāievēro darbinieku nodarbināšanā, ņemot vērā pēdējā laikā pieņemtos un spēkā stājušos normatīvos aktus. 

Ievērojot to, ka Covid-19 pandēmijas ietekmē šobrīd nav veikti jelkādi pārgrozījumi darba attiecību tiesiskajā regulējumā un noteikts īpašs šai situācijai pielāgots regulējums, tad darba devēju un darbinieku tiesību un pienākumu regulējums ir rodams jau spēkā esošajā Darba likumā. Līdzīgi ir arī attiecībā uz cita veida tiesisko attiecību, kas saistītas ar personu nodarbinātību, regulējumu, jo īpaši dienestā esošajām amatpersonām.

Informatīvajā materiālā ir apkopotas darba devējam (gan publiskajā, gan privātajā sektorā) noteiktās tiesības un uzliktie pienākumi gan par attālinātā darba un darba klātienē organizēšanas pamatprincipiem, vakcinēšanās vai pārslimošanas sertifikāta nepieciešamību, testēšanas iespējamību, vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāta vai atbilstoša negatīva testa neuzrādīšanas tiesiskajām sekām. Arī par darba devēja iespējamo rīcību – sākot no atstādināšanas no darba un dīkstāves un beidzot ar darba tiesisko attiecību izbeigšanu.

Plašāk ar informāciju darba devējiem var iepazīties Labklājības ministrijas mājaslapā:  https://www.lm.gov.lv/lv/jaunums/informativs-materials-darba-devejiem