Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Konferencē atklāj biznesa un komunikācijas rīkus publiskās pārvaldes pilnveidē

Foto: Biznesa augstskola Turība

Latvijas Pašvaldību savienības un Biznesa augstskolu Turība kopīgi rīkotajā konferencē Biznesa un komunikācijas rīki publiskās pārvaldes pilnveidē dažādu jomu eksperti un pašvaldību pārstāvji dalījās zināšanās un pieredzē par tādiem jautājumiem kā stratēģiskā komunikācija pašvaldībās, birokrātijas mazināšana un konkurētspēja, mediācija kā sociālā inovācija u.c.

SIA Rīgas meži Stratēģiskās komunikācijas un sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Ieva Geistere konferences dalībniekiem atklāja, kā arī maza ziņa var kļūt liela un cik būtiskas ir sarunas ar iedzīvotājiem un pašvaldību.

Savukārt pieredzē par ikdienas darbu komunikācijas jomā un to, kā radoši strādāt ierobežota budžeta apstākļos, prezentēja Saulkrastu novada pašvaldības Komunikācijas un tūrisma nodaļas vadītāja Baiba Stjade.

Savukārt, lai izvērtētu esošo situāciju stratēģiskās komunikācijas ieviešanā Latvijas pašvaldībās un apzinātu tās nozīmi pašvaldību darbības efektivitātes uzlabošanā, komunikācijas nozares eksperti piedalījās paneļdiskusijā Stratēģiskā komunikācija – atbalsts pašvaldības efektivitātē.

Eksperti bija vienisprātis - lai pašvaldības spētu efektīvi pielietot nozarē stratēģisko komunikāciju, nozares speciālistiem ir jābūt profesionāļiem un jāatrod laiks konstruktīvai saziņai ar iedzīvotājiem.

Biznesa augstskolas Turība maģistra studiju programmas Stratēģiskā komunikācijas vadība direktore, zīmolvedības eksperte, asoc. profesore Renāte Cāne piebilda, ka vispirms svarīgi ir izprast, ko nozīmē stratēģiskā komunikācija un stratēģija kā tāda. "Komunikācija nedrīkst būt pašmērķis. Ir būtiski skaidri definēt redzējumu, lai ar komunikācijas palīdzību sasniegtu organizācijas izvirzītos mērķus," norādīja profesore.

Savukārt Biznesa augstskolas Turība doktora studiju programmas Komunikācijas vadība direktore, aģentūras JDP Integrated Communications vadītāja Jolanta Derkevica-Pilskunga diskusijas laikā akcentēja, ka ir nepieciešams veidot dokumentus, kuru pamatā ir pētījumi, kuros ir iesaistīti iedzīvotāji jeb fokusa grupas. “Iedzīvotāju iesaiste visos līmeņos stratēģiskās plānošanas dokumentu izstrādē vienmēr nes rezultātus, arī tad, ja ir jāpaziņo nepatīkami lēmumi. Stratēģijai ir jāsaskan ar visiem plānošanas dokumentiem,” atzina eksperte.

“Ja jums trūkst informācijas, pajautājiet saviem iedzīvotājiem. Ja viņu atbildes ir pretrunīgas, uzdodiet jautājumu vēl lielākai cilvēku grupai, un jūs noteikti atradīsiet atbildi. Jebkura atbilde ir noderīga – pozitīva vai negatīva, tas nav tik svarīgi, jo iedzīvotāji ir labākais atbilžu devējs,” piekrītot J. Derkevicas-Pilskungas teiktajam sacīja politologs un sabiedrisko attiecību aģentūras Mediju tilts līdzīpašnieks Filips Rajevskis, “Ja komunikācijas speciālists zina, ko domā novada iedzīvotāji, viņš var no visiem vērtīgajiem plānošanas dokumentiem saprast, kas novadam ir svarīgs.”

Savukārt Biznesa augstskolas Turība Komunikācijas virziena vadītāja un uzņēmuma J.B. Spark Communication vadītāja Jana Bunkus uzsvēra, ka katrā situācijā ir būtiski izvēlēties pareizo komunikācijas rīku, jo tas, kas strādāja iepriekš, var nedarboties šoreiz. Bunkus norādīja: “Komunikācija nav viegla joma, un sabiedriskās attiecības nav vienkārša zinātne. Tomēr šo procesu var atvieglot, lūdzot eksperta padomu vai sanākot kopā komandai, lai no dažādiem skatupunktiem izdiskutētu aktuālo jautājumu.”

“Šī nozare pastāvīgi piedzīvo izmaiņas, tāpēc ir ļoti viegli kļūt neprofesionālam. Ir nepārtraukti jāstradā pie savas attīstības. Ir daudz dažādu izglītības iespēju, sākot ar pašmācību un beidzot ar dažādiem kursiem,” papildinot Janas Bunkus teikto, akcentēja Renāte Cāne.

Turpinot par sabiedrisko attiecību speciālistu profesionalitāti, arī komunikācijas eksperts Filips Rajevskis akcentēja, ka profesionāli no neprofesionāļa nodala tas, ka profesionālim ir vismaz tikpat labā līmenī, kā klientam jāorientējas jomā, kura tiek pārstāvēta. “Lai tu būtu interesants savam klientam, savam pašvaldības vadītājam, tev ir jābūt interesantam sarunu biedram. Esmu sapratis, ka laba sadarbība ar klientu ir tā, kurā klients ir ieinteresēts diskutēt. Tas nozīmē, ka tu klientam piedāvā jaunu, līdz šim nezināmu informāciju. Tajā mirklī tavs padoms, tavs viedoklis kļūst svarīgs,” uzsvēra sabiedrisko attiecību aģentūras “Mediju tilts” līdzīpašnieks.

Konferencē prezentēja arī tādas tēmas kā procesu vadība birokrātijas mazināšanai un konkurētspējas paaugstināšanai, mediācija kā sociāla inovācija efektīvākai cilvēkresursu vadībai, datu aizsardzība sociālajos tīklos, digitalizācijas izaicinājumi 21. gadsimtā u.c.

Konference notika šī gada 22.augustā, Biznesa augstskolā Turība.

Latvijas Pašvaldību savienība

Biznesa augstskola Turība