Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Sperts pirmais būtiskais solis spēļu izstrādes attīstībai Ventspilī

19. februārī Ventspils Digitālajā centrā projektā “Baltijas spēļu izstrādes industrija: stiprinot reģionālo attīstību” (BGI) norisinājās apaļā galda diskusija, kurā dažādu profilu speciālisti sprieda par spēļu industrijas attīstības iespējām Latvijā un Kurzemes reģionā.

Pasākumā piedalījās Izglītības un zinātnes ministrijas, Ventspils pašvaldības, Ventspils Augstskolas, Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas, “GameDev Latvia”, “GoEXANIMO”, “Digital Health Cluster Latvia”, Ventspils Augsto tehnoloģiju parka, LIAA Ventspils biznesa inkubatora, “MadcapGames”, Baltijas–Vācijas Tirdzniecības kameras un Ventspils Digitālā centra pārstāvji, kā arī Berlīnes neatkarīgo spēļu festivāla “A MAZE” programmas koordinators.

Diskusijas dalībnieki runāja par pašreizējo situāciju Latvijā, ņemot vērā dažādus izglītības un biznesa aspektus. Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas pārstāve Laura Vilsone iepazīstināja ar Latvijā pastāvošo spēļu izstrādes tirgus segmentu, identificējot tā pieaugumu pēdējo gadu laikā un norādot uz augošās industrijas pozitīvajām tendencēm, kā arī lielo potenciālu Latvijā.

Pasākuma īpašais viesis Lorenco Pilia iepazīstināja ar savu pieredzi dažādu spēļu industrijas veicināšanas pasākumu organizēšanā Berlīnē, pašreizējo situāciju spēļu industrijā Vācijā, kā arī sniedza eksperta viedokli par spēļu industrijas kopienas veidošanu, jaunuzņēmumu radīšanu un sadarbības sekmēšanu starp Latviju un Vāciju, lai attīstītu spēļu industriju.

Ventspils Digitālais centrs kopā ar Baltijas–Vācijas Tirdzniecības kameras un Ventspils Augsto tehnoloģiju parka kolēģiem diskusijas dalībniekus iepazīstināja ar BGI projektu un tajā paredzētajām darbībām, kā arī industrijas attīstību reģionā. Diskusijas noslēgumā katrs dalībnieks dalījās ar, viņaprāt, veicamajiem darbiem, kas veicinātu spēļu industrijas attīstību.

Diskusijā aktīvi iesaistījās visi dalībnieki, un dienas gaitā tika izskatīti dažādi spēļu industrijas attīstības scenāriji, identificējot soļus turpmākajai attīstībai.

Kā atzīst projekta vadītājs Gundars Bergmanis-Korāts, apaļā galda diskusija bija vērtīgs pasākums visiem diskusijā iesaistītajiem, gūtos vietējos un ārvalstu kontaktus varēs izmantot, lai pasākumu organizēšanā piesaistītu dažādus nozares ekspertus un uzņēmumu un institūciju pārstāvjus, kā arī veiksmīgi sadarbotos ar biznesa inkubatoriem, izglītības iestādēm un uzņēmumiem.

Pasākuma noslēgumā dalībnieki vienojās par apaļā galda diskusijas turpināšanu: nākamā tikšanās plānota 14. maijā Rīgā,  Baltijas–Vācijas Tirdzniecības kameras telpās.

Sagatavojusi Kristīne Bergmane-Korāte,

Ventspils Digitālā centra mārketinga speciāliste