Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Ventspilī aizvadītas tiešsaistes medijpratības apmācības

2. aprīlī Ventspils Digitālajā centrā notika pirmā no divām projekta “Pārliecinies par datu patiesumu” tiešsaistes medijpratības nodarbībām, kurā komunikācijas zinātnes doktore un medijpratības eksperte Klinta Ločmele dalībniekiem pastāstīja, kas jāņem vērā, lai internetā atpazītu viltus ziņas, īpašu vērību pievēršot attēliem un video.

Nodarbības sākumā K. Ločmele iepazīstināja ar informācijas uztveršanu. Ņemot vērā, ka lielākā daļa informācijas par apkārtējo pasauli tiek uztverta tieši ar redzes palīdzību, attēli un video ir ļoti spēcīgs veids, kā uzrunāt vai pārliecināt auditoriju. “Ne velti attēlu un video apmaiņas lietotnes bija vienas no visvairāk lejupielādētajām 2019. gadā,” atzina nodarbības vadītāja. Nodarbībā tika apskatīti dažādi attēli, lai parādītu, ka tie var būt daudznozīmīgi – katrs tos var interpretēt citādi, bet, ieliekot kontekstā, tiem piešķir konkrētu nozīmi. Tāpat nodarbībā tika runāts par safabricētiem attēliem un video (dziļviltojumiem) un kam jāpievērš uzmanība, lai tos atpazītu. K. Ločmele pievērsa uzmanību jautājumiem, cik lielā mērā idealizētie attēli sociālajos medijos ietekmē mūsu pašapziņu un garīgo veselību, kā arī kādas sekas var būt pārlieku nekritiskai attieksmei pret draugu, slavenību un influenceru ierakstiem sociālajos medijos. Nodarbības noslēgumā dalībnieki aizpildīja testu, lai pārbaudūtu, cik kritiski katrs spēj izvērtēt informāciju un gudri rīkoties mediju vidē.

8. aprīlī, noslēdzot mācību ciklu “Tiešsaistes medijpratības nodarbības pieaugušajiem un bērniem”, aktrise, radio SWH balss un personība, uzņēmuma “BM Production” vadītāja un influencere Ieva Florence-Vīksne savā nodarbībā runāja par influenceru ietekmi un sociālās vides mārketingu.

Nodarbības ievadā viņa pastāstīja par influenceriem un viņu darbību Latvijā. Aktrise dalījās pieredzē, kā pati sākusi darboties sociālajos tīklos, veidojot saturu un meklējot sadarbības partnerus. Influencere uzsvēra, ka šobrīd vairs nav tiks svarīgi iegūt pēc iespējas lielāku sekotāju skaitu, bet gan nozīme ir saiknes veidošanai ar sava sociālā profila sekotājiem un savas identitātes saglabāšana darbā ar uzņēmējiem. Nodarbībā tika runāts arī par atbildību internetā un spēju “filtrēt” informāciju, lai atšķirtu viltus ziņas no patiesām un izvairītos dalīties ar nepatiesu informāciju. Tāpat dalībnieki uzzināja par Instagram mārketinga niansēm un kas jāņem vērā, veidojot sava Instagram konta tēlu un saturu. Noslēgumā I. Florence-Vīksne dalībniekiem pastāstīja par plusiem un mīnusiem, darbojoties internetā un sociālajās platformās, norādot, ka plusu noteikti ir vairāk, jo sociālo tīklu platformas turpinās attīstīties un kļūs par arvien nozīmīgāku sastāvdaļu mūsu ikdienā.

Gan Ievas Florences-Vīksnes, gan Klintas Ločmeles nodarbību ieraksti pieejami Ventspils Digitālā centra Facebook profilā.

Nodarbības tika īstenotas starptautiskā projekta “Pārliecinies par datu patiesumu!” ietvaros.

Sagatavojusi Kristīne Bergmane-Korāte,

Ventspils Digitālā centra

mārketinga speciāliste