Laikā, kad spēkā stājusies virkne ierobežojumu ar mērķi samazināt slimības Covid-19 pieaugošo izplatību, ieviestie sociālās distancēšanās drošības pasākumi būtiski ietekmē līdzšinējās saskarsmes veidus un savstarpējo komunikāciju.
Fiziskās distancēšanās un epidemioloģiskās drošības noteikumi attiecas uz ikvienu, tomēr daļai sabiedrības šīs pārmaiņas var sagādāt lielākas grūtības. Psihoemocionālās veselības pasliktināšanās, tajā skaitā trauksmes sajūta, neziņa vai bailes šajā laikā var pastiprināties īpaši senioru vidū. Tas saistāms ar to, ka tieši seniori ir sabiedrības daļa, kuru dažādu veselības problēmu dēļ Covid-19 slimība var skart vissmagāk, gan arī pašreizējie drošības pasākumi rada lielāko sociālās izolētības risku, kas īpaši smagi var skart tieši vientuļos seniorus.
Rīgas domes Labklājības departaments atgādina, ka Rīgā arī ārkārtas situācijas laikā nemainīgā režīmā turpina darboties Senioru zvanu centrs. Uz numuriem 20224913, 25643438 un 29438355 seniori laipni aicināti zvanīt katru darba dienu no plkst. 10 līdz 14.
Uz telefona zvaniem atbild brīvprātīgie, kuri ikdienā sniedz ne vien praktisku informāciju par Rīgas pašvaldības iestāžu darbalaikiem vai šo iestāžu tālruņa numuriem, bet nereti ar savu pretimnākošo sirsnību ir būtisks emocionāls atbalsts brīžos, kad senioram nav neviena ar ko parunāt. Turklāt, lai senioriem nenāktos zvanam tērēt savus līdzekļus, viņiem tiek piedāvāta iespēja atzvanīt.
Ņemot vērā esošās situācijas radīto risku sociālajai atsvešinātībai, sevišķi senioru vidū, Rīgas domes Labklājības departaments aicina dalīties ar informāciju par Senioru zvanu centru un būt atsaucīgiem, īpaši gadījumos, ja savā redzeslokā ir zināms kāds, kam šī informācija varētu būt ļoti noderīga un palīdzēt emocionāli grūtā brīdī.
Sagatavojusi Lita Brice,
Rīgas domes Labklājības departamenta
Iedzīvotāju informēšanas nodaļas vadītāja