Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Tiešsaistes spēļu izstrādes maratons “Vasaras spēļu zapte 2020”

No 26. līdz 28. jūnijam 20 spēļu izstrādes nozares  entuziasti pieņēma izaicinājumu piedalīties tiešsaistes spēļu izstrādes maratonā “Vasaras spēļu zapte 2020”, lai pieredzējušu Latvijas spēļu izstrādātāju vadībā izveidotu paši savu spēli.

Pasākuma pirmajā dienā dalībnieki noklausījās mentoru prezentācijas un izvēlējās, pie kura no mentoriem strādāt un kādu īpašību/mehāniku savā spēlē iekļaut:

* mobilo spēļu izstrādi un to optimizāciju;

* Skill tree jeb prasmju koku;

* Procedural Animation jeb reāllaikā ģenerētas dinamiskas animācijas;

* Research(tech) and/or crafting system jeb Izpētes un būvēšanas sistēmu (spēlē iekļauta stratēģiska lēmumu pieņemšana);

* procesuālo ģenerāciju jeb satura ģenerēšanu ar algoritmu un metožu palīdzību reāllaikā;

* Inventory system jeb krātuves izveidi;

* krāsu paletes maiņu;

* Destructible Environment jeb iznīcināmu vidi;

* vizuālā attēlojuma un noskaņas maiņu atkarībā no spēlētāja darbībām;

* Endless Runner mehāniku ar Unity – spēles galvenais varonis atrodas patstāvīgā kustībā un pārvar dažādus šķēršļus.

Tiešsaistes spēļu izstrādes maratona “Vasaras spēļu zapte 2020” dalībnieki 45 stundu laikā izveidoja desmit dažādas spēles. Visas izstrādātās spēles iespējams izmēģināt un apskatīt šeit: www.adre.se/zaptesspeles.

Finansējumu spēles publicēšanai ieguva trīs labākās komandas:

1. vieta: spēle Robo Me – izstrādāja Toms Zvirbulis, Juris Ozoliņš, Sergejs Bondarčuks un Andris Zitmanis-Zihmanis sadarbībā ar mentoru Ģirtu Ķesteri;

2. vieta: spēle Island Hunters – izstrādāja Kristers Indersons un Jānis Gitendorfs sadarbībā ar mentoru Imantu Zarembo;

3. vieta: spēle Magi of the Night – izstrādāja Paulis Jēkabsons, Rūdolfs Vaiders un Signe Varzinska sadarbībā ar mentoru Nauri Āboliņu.

Tiešsaistes spēļu izstrādes maratons “Vasaras spēļu zapte 2020” ir pirmais spēļu izstrādes maratons Latvijā, kur dalībniekiem bija iespēja strādāt kopā un gūt pieredzi no zinošiem Latvijas spēļu izstrādātājiem.

Projekta “Baltijas spēļu izstrādes industrija – Stiprinot reģionālo attīstību” (BGI) vadītājs Gundars Bergmanis-Korāts stāsta, ka “Vasaras spēļu zapte” ir unikāls pasākums, kurš Latvijā norisinās pirmo reizi. Tas sniedz iespēju gūt vērtīgu pieredzi šāda veida pasākumu organizēšanā, kopienas veidošanā un uzturēšanā. Pasākuma laikā tika izveidotas dažādas spēlējamas spēles, kur katra spēle ir savā ziņā unikāla un kopumā aptver dažādas spēļu izstrādes tēmas un tehnoloģijas. Iegūtās zināšanas tiks nodotas tālāk Ventspils Digitālajam centram jaunu spēļu izstrādes pulciņu veidošanā, kā arī esošo spēļu izstrādes pulciņu dažādošanā. Projekta vadītājs uzsver, ka izglītība un kopiena ir katras industrijas stūrakmens.

Latvijas Spēļu Izstrādātāju asociācijas pārstāve Laura Vilsone skaidro, ka mentoru iesaistes mērķis spēļu izstrādes maratonā bija dalībniekiem sniegt reālu iespaidu par to, kā notiek darbs komandā un kā tas ir – strādāt spēļu izstrādes industrijā. Mērķi pasākuma laikā izdevās sasniegt.

Tiešsaistes spēļu izstrādes maratons “Vasaras spēļu zapte 2020” tika organizēts projektā “Baltijas spēļu izstrādes industrija – Stiprinot reģionālo attīstību” (BGI). Apstiprinātais Ventspils pilsētas pašvaldības iestādes "Ventspils Digitālais centrs" finansējums projekta ietvaros ir 108 100 eiro, t. sk. 85% ERAF finansējums – 91 885 eiro, 10% pašvaldības finansējums – 10 810 eiro un 5% valsts budžeta dotācija – 5405 eiro.

Sagatavojusi Kristīne Bergmane-Korāte,

Ventspils Digitālā centra

mārketinga speciāliste