Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Bezpilota autobuss Zemgalē pārvadājis vairāk nekā 5000 pasažieru

“Zemgales plānošanas reģions” kopā ar partneriem no Zviedrijas, Norvēģijas, Somijas, Vācijas, Igaunijas un Polijas noslēdzis projektu “Sohjoa Baltic” jeb “Baltijas jūras reģiona sadarbība pārejai uz videi draudzīgu autonomo (bezvadītāju) pirmās/pēdējās jūdzes sabiedrisko transportu”, kurā Zemgalē mēnesi kursēja bezpilota autobuss.

Projekta mērķis bija uzlabot videi draudzīgas transporta sistēmas pilsētās, izmantojot pilsētas transporta dažādību un apkalpojot lielāku skaitu iedzīvotāju. Ar projektu “Sohjoa Baltic” Latvijā sperts plats solis bezpilota transporta izmantošanā, pētot, popularizējot un praksē pārbaudot iespējas sabiedriskā transporta sistēmā izmantot autonomus elektriskos bezpilota autobusus.

Jelgavā bezpilota autobusa atklāšana norisinājās 14. augustā, un tas ar divām pieturvietām “Tējas namiņš” un “Peldvieta” pārvietojās no ieejas Pasta salā līdz rekonstruētās Pasta salas aktīvās atpūtas zonai. Šeit divu nedēļu laikā elektriskais transportlīdzeklis nobraucis 618 kilometrus un pārvadājis 3817 pasažierus. Savukārt Aizkrauklē autobuss atklāts 9. septembrī, un tas kursēja maršrutā no Aizkraukles Vēstures un mākslas muzeja līdz Aizkraukles Sv. Terēzes no bērna Jēzus baznīcai, pieturvietu nosaukumi attiecīgi – “Muzejs” un “Baznīca”. Divu nedēļu laikā Aizkrauklē nobraukti 432 kilometri un pārvadāti 1877 pasažieri. Kopā Zemgales maršrutos ar 5694 pasažieriem autonomais autobuss veicis 1050 kilometru. Turklāt šie rādītāji salīdzinājumā ar partneru sasniegtajiem vērtējami ļoti augstu, ņemot vērā, ka citās valstīs autonomā autobusa demonstrācijas norisinājušās krietni ilgāku laiku.

Gatis Kalendris, uzņēmuma “TT Transcom” pārstāvis un autobusa galvenais operators, atzina, ka esot apmierināts par iespēju būt pirmajam Latvijā darbā ar šādu transportlīdzekli un arī pasažieriem braucieni patikuši. “Manā līmenī skatoties, viss bija veiksmīgi, un projekts sekmīgi ieviests,” secina G. Kalendris.

“Sohjoa Baltic” projekta vadītājs Raitis Madžulis norāda, ka šāda tipa projekts Latvijā tiek īstenots pirmo reizi: jaunums bijis gan projekta apjoms, gan arī specifika un iepirkuma izstrāde. “Priecājamies, ka Jelgavā un Aizkrauklē saņēmām daudz atzinīgu vārdu no iedzīvotājiem un apmeklētājiem. Tāpat ir prieks par sadarbību ar valsts institūcijām un pašvaldībām, jo kopīgiem spēkiem daudz ko var atrisināt un izdarīt. Arī autobusa piegādātāji bija pretimnākoši, darbs bija patīkams,” rezumē projekta vadītājs. Viņš norāda, ka nevēlas apstāties pie sasniegtā, jo Zemgalē ir vairākas pilsētas, kurās šo tehnoloģiju varētu izmēģināt un ļaut iedzīvotājiem ar to iepazīties. Kā norāda R. Madžulis, nākotnē viņš vēlētos autonomos autobusus redzēt vēl “gudrākus”, ar iespēju apbraukt nelielus šķēršļus. Tāpat projekta komanda pauž vēlmi kādā no Zemgales pilsētām izmēģināt attālinātās vadības transportlīdzekli – proti, tajā neatrastos pat operators. Kopumā “Sohjoa Baltic” komanda projektu vērtē kā veiksmīgu un drīzumā turpinās iesākto, īstenojot “Sohjoa Last Mile” projektu.

Projekts “Pārrobežu sadarbība pārejai uz videi draudzīgu autonomo (bezvadītāju) pirmās/pēdējās jūdzes sabiedrisko transportu” tiek īstenots no 2017. gada oktobra līdz 2020. gada septembrim, un tā kopējais budžets ir 3,8 miljoni eiro, no kā 2,8 miljonus eiro līdzfinansē INTERREG Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programma.

Video skatiet šeit.

Šī publikācija sagatavota ar Eiropas Savienības finansiālo atbalstu. Par šīs publikācijas saturu pilnībā atbild “Zemgales plānošanas reģions”, un tas nekādos apstākļos nav uzskatāms par Eiropas Savienības oficiālo nostāju.

www.interreg-baltic.eu / www.europa.eu

Sagatavojusi Ilze Lujāne,

“Zemgales plānošanas reģiona”

sabiedrisko attiecību speciāliste