Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Aicinām uz semināru par bērnu agrīnā attīstības skrīninga izstrādi un iespēju piedalīties pilotprojektā

Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) piektdien, 28.janvārī, rīko videokonferenci-semināru par bērnu agrīnā attīstības skrīninga izstrādes gaitu un iespēju pirmsskolas izglītības iestādēm un ģimenes ārstu praksēm piedalīties skrīninga pirmās versijas aprobēšanā.

Semināra videoieraksts pieejams sadaļā "Tiešraides, Videoarhīvs - Videoarhīvs" vai klišīnot šeit.

Seminārā aicināti piedalīties speciālisti no pašvaldību izglītības pārvaldēm, iekļaujošas izglītības atbalsta centriem, pedagoģiski medicīniskām komisijām, pirmsskolas izglītības iestādēm, sociālajiem dienestiem, kā arī ģimenes ārsti, psihologi, par izglītības un veselības jomām atbildīgie pašvaldību deputāti.

Videokonferences – semināra laikā Pārresoru koordinācijas centra konsultantes Sigita Sniķere un Olita Augustovska kopā ar Latvijas Universitātes prof. Malgožatu Raščevsku un prof. Ditu Nīmanti iepazīstinās ar bērnu agrīnās attīstības novērtēšanas instrumenta izstrādes gaitu, prezentēs skrīninga pirmo versiju un tā īstenošanas algoritmu, kā arī informēs par skrīninga aprobēšanas pirmo pilotaptauju un turpmāk plānotajām aktivitātēm, kas paredzētas, lai jau pēc diviem gadiem ieviestu skrīninga metodiku un pieeju visā Latvijā.

Bērna izredzes dzīvē nereti ir atkarīgas no spējas laikus pamanīt viņa attīstību kavējošus riskus un atbilstoši rīkoties, jo īpaši pirmajos bērna dzīves gados, kad mazā cilvēka attīstība norit visstraujāk. Lai nodrošinātu savlaicīgu attīstības grūtību atpazīšanu bērniem un laikus reaģētu uz bērnu vajadzībām, atbilstoši Ministru kabineta dotajam mandātam Pārresoru koordinācijas centrs sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju un Veselības ministriju ir uzsācis darbu, lai līdz 2023.gada 31.decembrim izstrādātu bērnu vecumā no 1,5 līdz 6 gadiem vienotu agrīnās attīstības vajadzību novērtējuma metodisko instrumentu komplektu izmantošanai izglītības un veselības aprūpes jomās, tai skaitā ietverot arī speciālo vajadzību novērtēšanas instrumentu izglītojamiem pirms obligātās pirmsskolas izglītības uzsākšanas.

Novērtēšanas instruments paredzēts gan bērnu fiziskās attīstības, gan arī komunikācijas, sociālemocionālās, uzvedības un kognitīvās attīstības grūtību atpazīšanai. Lai novērtēšanas instruments jeb skrīnings atbilstu augstiem kvalitātes standartiem un būtu saskaņā ar labākām pasaules praksē izmantotajām pieejām bērnu attīstības vajadzību atpazīšanā, tā izstrādē iesaistīta Latvijas Universitāte un vairāk kā piecpadsmit Latvijas vadošie jomas zinātnieki un praktiķi - pediatri, ģimenes ārsti, psihiatri, neirologi, klīniskie psihologi, izglītības psihologi, logopēdi, audiologopēdi un pedagogi.

Bērnu agrīnās attīstības skrīnings ir viens no metodiskajiem instrumentiem, ko nākotnē plānots ieviest kopā ar rokasgrāmatu un rīcības algoritmiem speciālistiem, kā arī agrīnām intervencēm bērniem, lai sekmētu bērnu veselīgu attīstību un pašrealizāciju, tādējādi mazinot nabadzības un sociālās atstumtības riskus. Tāpēc Pārresoru koordinācijas centrs kopā ar Latvijas Pašvaldību savienību, Latvijas Bērnu labklājības tīklu un Bērnu klīniskās universitātes slimnīcu un citiem partneriem ir uzsācis darbu pie preventīvās atbalsta sistēmas veidošanas, lai visā Latvijas teritorijā nodrošinātu nepieciešamo profilakses, agrīnās intervences un atbalsta pakalpojumu pieejamību bērniem ar attīstības grūtībām vai to veidošanās risku. Partnerības ietvaros ģimenēm un speciālistiem tiks piedāvāti dažādi metodiskie instrumenti un programmas.

Vienotā Bērnu agrīnās attīstības vajadzību novērtējuma metodisko instrumentu komplekta izstrāde
Priekšizpēte vienotā bērnu agrīnās attīstības vajadzību novērtējuma metodisko instrumentu komplekta izstrādei