Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

LPS iepazīst izglītības jomu pieredzes apmaiņas vizītē Lietuvā

No šī gada 12. - 14. jūnijam Latvijas Pašvaldību savienības padomniece izglītības un kultūras jautājumos Ināra Dundure un Latvijas pašvaldību izglītības pārvalžu vadītāji no 20 pašvaldībām pieredzes apmaiņas vizītē apmeklēja Lietuvu, lai iepazītos ar vietējo izglītības sistēmu un galvenajām aktualitātēm šajā jomā.

Vizītes sākumā Latvijas delegācija tikās ar  Lietuvas Pašvaldību asociācijas padomnieku izglītības un kultūras jautājumos Jonas Mickus, Lietuvas Izglītības aģentūras vadību un Viļņas pašvaldības Izglītības departamenta vadību. Turpinājumā pašvaldību izglītības jomas pārstāvji no Latvijas apmeklēja Viļņas Hercoga Ģedimina proģimnāziju. Šī ir viena no populārākajām izglītības iestādēm Lietuvā. Skola izvietota pilsētā dažādos rajonos  četrās ēkās, realizē mācību programmas no 1.-8 .klasei.  Skolēniem ir obligāta skolas forma, tikai piektdienās ir atļauts demokrātisks ģērbšanās stils. Ar nākamo mācību gadu arī pedagogiem būs jāvalkā skolas formas. Vidējais pedagogu vecums - 30 gadi, skola nesaskaras ar izaicinājumiem, kas saistīti ar pedagogu un personāla trūkumu. Klasēs tāpat kā Latvijas skolās strādā ar digitālajām tāfelēm, atšķirībā no Latvijas klases telpās pie pretējās sienas ir ekrāni ar kamerām, kas ļauj vienlaicīgi stundas vadīt hibrīdformatā, nodrošinot iespēju skolēniem stundai pieslēgties tiešsaites režīmā, atrodoties ārpus klases telpām. 

Latvijas pašvaldību pārstāvji apmeklēja arī jaunuzcelto Viļņas Pilaites ģimnāziju, kurā mācību procesu organizē no 9.līdz 12.klasei. Skola darbojas tikai 2 gadus. Skolēniem ir noteikts lietišķais apģērba stils. Skola ir moderna un aprīkota atbilstoši mūsdienu prasībām.

Viesošanās laikā delegācija iepazina Lietuvas Pašvaldību asociācijas lomu izglītības politikas veidošanā valstī, skolu tīkla veidošanas principus - skolu kvantitatīvos un kvalitatīvos rādītājus. Tāpat tika novērtēta Lietuvas izglītības nozares finansēšanas sistēma, pedagogu atalgojuma modelis, pāreja uz kompetencēs balstītu izglītības saturu. Tāpat kopīgi tika apspriesti reformas ieguvumi un izaicinājumi, puses dalījās pieredzē par skolu nodrošināšanu ar pedagogiem, pedagogu atbalsta sistēmu.

Apmeklējot Viļņas Hercoga Ģedimina proģimnāziju un Viļņas Pilaites ģimnāziju un tiekoties ar skolas vadību,  visi bija vienisprātis, ka veiksmīgas skolas pamatā ir laba skolas vadības komanda ar skolas direktoru -līderi.

I.Dundure akcentē, ka ik pa laikam ir nepieciešams apmeklēt citu valsti, lai iepazītos ar kaimiņu pieredzi, saprastu līdzīgo un atšķirīgo izglītības sistēmā mūsu valstīs. Paņemt labāko pieredzi un novērtētu, ka reizēm mēs nepietiekoši lepojamies ar savām skolām, skolēnu un pedagogu sasniegumiem. Visi bijām vienisprātis, ka ir jātiekas, jāizmanto savstarpējā un citu valstu pieredze, lai sasniegtu labāku izglītības kvalitāti.