Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Pašvaldību speciālistus informēja par digitālo transformāciju

Šī gada 17. oktobrī Latvijas Pašvaldību savienības sadarbība ar Pašvaldību IKT asociācijas valdi rīkoja sanāksmi pašvaldību speciālistiem, kurā izskatīja Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena projektu statusa ziņojumus.

Sanāksmes videoieraksts pieejams ŠEIT.

Latvijas Pašvaldību savienības rīkotajā sanāksmē tika apspriesti vairāki nozīmīgi digitālās transformācijas projekti, kas skar gan valsts, gan pašvaldību līmeni. Sanāksmē pārstāvēja no dažādām pašvaldībām, ministrijām un digitālajām attīstības aģentūrām, kuras dalījās ar pieredzi, izaicinājumiem un nākotnes plāniem.

VNR un kontaktu centru integrācija

Iekšlietu ministrijas informācijas centra pārstāvji iepazīstināja ar vienotā notikumu reģistra (VNR) platformas attīstību – reģistrs, kas paredzēts policijas un pašvaldību notikumu datu apritei. Projekts paredz integrāciju ar elektronisko notikumu žurnālu un vienoto kontaktcentru, kā arī datu apmaiņu ar citām sistēmām. Līdz šim noslēgti sadarbības līgumi ar piecām pašvaldībām un divām valsts daļām, izstrādāta tehniskā specifikācija un uzsākta programmatūras izstrāde. Tuvākajos plānota aktīvas pašvaldības iesaiste testēšanā un lietošanas uzlabošanā. Kā viens no lielākajiem izaicinājumiem ir minēts personāla drošības pārbaude, kas var kavēt projektu gaitu, taču šobrīd lielākā daļa ir atrisināti. 

DigiSoc – sociālās sfēras platforma

Labklājības nozares pārstāvji prezentēja projektu DigiSoc – jaunu sociālās sfēras platformu, kas apvieno valsts un pašvaldību sociālo pakalpojumus. Projekts paredz modernu vidi, datu apmaiņu ar savām sistēmām (piemēram, SOPA), kā arī iespēju integrēt ārējos pakalpojumu sniedzējus. Lielākais izaicinājums ir pakalpojumu vienādošana starp pašvaldībām un normatīvo aktu grozījumiem, kas nepieciešami pilnvērtīgai datu maiņai. Tiek plānota arī datu noliktavas un pārskatu ģenerēšanas funkcionalitāte, kā arī pirmā līmeņa lietotāju atbalsta izveide. 

AVIS – atvieglojumu vienotā informācijas sistēma

Valsts digitālās attīstības aģentūra iepazīstināja ar AVIS – platformu, kas centralizēja atvieglojumu piešķiršanu un uzskaiti visā Latvijā. AVIS jau tiek izmantots vairākās pašvaldībās, piemēram, Rīgā un Liepājā, sabiedriskā transporta un ēdināšanas atvieglojumu administrēšanai. Projekta attīstības šobrīd bremzē līguma “iesaldēšana”, taču tiek gaidīts pozitīvs lēmums no VARAM, kas ļautu turpināt izstrādi un paplašinājuma risinājumu arī uz citiem jautājumiem, piemēram, peldbaseiniem un bibliotēkām. Tika nodrošināts, ka AVIS nākotnē varētu izmantot arī komersanti, piemēram, aptieku tīkli un privātās veselības iestādes. 

Kopīgās atziņas un nākotnes izaicinājumi

Sanāksmes dalībnieki piedalās pēc centralizēto lietotāju atbalsta un integrēto risinājumu finansēšanas, lai nodrošinātu ilgtspējīgu projektu attīstību. Tika norādīts, ka pašvaldībām jāplāno budžetā līdzekļi jaunu risinājumu ieviešanai, kā arī jāiesaistās normatīvo aktu pilnveidē. Vairākkārt izskanēja aicinājums VARAM un citām atbildīgajām institūcijām veidot vienotu politiku un atbalsta mehānismu, kas atbilst gan valsts, gan pašvaldību interesēm. 

Sanāksme noslēdzās ar apņemšanos turpināt sadarbību, dalīties ar labās prakses piemēriem un aktīvi iesaistīties digitālās transformācijas procesos, lai nodrošinātu kvalitatīvus un pieejamus pakalpojumus visiem Latvijas iedzīvotājiem.

 

Iekšlietu ministrija - VNR un kontaktu centru integrācija
Labklājības ministrija - DigiSoc – sociālās sfēras platforma
AVIS – atvieglojumu vienotā informācijas sistēma