21. novembrī Alūksnē, Dārza ielā 10, tika atklāts pirmais pop-up salons, kurā strādā divas uzņēmējas – Madara Zaķe un Juliana Gruntej, kuras sniegs šūšanas un skaistumkopšanas pakalpojumus.
Ideja par pop-up salonu īstenota, Alūksnes novada pašvaldībai iesaistoties Eiropas Savienības starpreģionu sadarbības programmas URBACT III, kas atbalsta ilgtspējīgu pilsētu attīstību, projektā “Augoša pilsēta: ilgtermiņa lejupslīdes pārvarēšana mazajās pilsētās” (Re-grow City: Tackling Long Term Decline in Smaller Cities”) un apgūstot Vācijas pilsētas Altenas labās prakses pieredzi pop-up koncepta īstenošanā.
No Altenas plašā risinājumu klāsta vietējās ekonomikas veicināšanai un mazās uzņēmējdarbības stiprināšanai Alūksne izvēlējusies pētīt un attīstīt pop-up metodi.
Pop-up ir uz īsu brīdi vai sezonas laiku atvērts veikals, restorāns, galerija vai nomas vieta. Pop-up kustība var atdzīvināt pamestus pilsētas nostūrus, piešķirot tiem īpašu nokrāsu, aizvedot turp apmeklētājus. Pop-up idejas pamatā ir neieguldīt lielus finansiālus līdzekļus telpu labiekārtojumā, mārketinga aktivitātēs un dizaina izveidē.
"Pop-up var būt veids, kā pārbaudīt jauna veikala atrašanās vietas veiksmīgumu, pirms ieguldīt naudu pastāvīgu telpu izveidē, līdz ar to pop-up var iesaistīties gan esošie uzņēmēji, gan jauni, kuri veiksmes gadījumā savu biznesu var turpināt arī pēc pop-up," stāsta Alūksnes novada pašvaldības projektu vadītāja Kristīne Lāce.
Pašvaldība jau šāgada pavasarī rīkoja tikšanos ar iespējamām ieinteresētajām pusēm pop-up metodes attīstībai Alūksnē, apzinot gan amatnieku un uzņēmēju, gan tukšu telpu īpašnieku vajadzības. Ir notikusi arī pirmā “Modes bode”, kuras darbībā ievērota pop-up metode.
Sagatavojusi Sanita Pāsa,
Alūksnes novada pašvaldības
sabiedrisko attiecību speciāliste