Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Veiksmīgākie 2019. gada jaunumi Latvijā – diedzētu graudu maize un latviešu alus

Latvijas pircēji pagājušajā gadā no jauno ātrās aprites produktu klāsta visaugstāk novērtējuši maizes izstrādājumu jaunumus.

Pirmās divas vietas ieguvuši "Latvijas Maiznieka" izstrādājumi: tituls "Gada jaunais produkts 2019" piešķirts saldskābmaizei ar diedzētiem graudiem un sēklām “Latvijas Graudu”, bet otrā vieta – tās pašas līnijas rupjmaizei ar diedzētiem graudiem un sēklām. Uzvarētāji tika noskaidroti, starptautiskajam mārketinga un patērētāju izpētes uzņēmumam “Nielsen” izmantojot pārdošanas rādītājus valsts mazumtirdzniecības tīklos, kā arī izvērtējot patērētāju viedokli. Trešo vietu Latvijā veiksmīgāko jaunumu trijniekā izcīnījis alus “Lido Speciālais”.

“Latvijas tirgū katru gadu parādās vairāki tūkstoši jaunu vai atjaunotu produktu, tādēļ ražotājiem tiešām nākas iedziļināties pircēju vēlmēs, lai tieši viņu izstrādājumi tiktu pamanīti un novērtēti. Jau divpadsmit gadus rīkojam šo veiksmīgāko jaunumu atlasi un esam pamanījuši, ka pēdējā laikā cilvēki dod priekšroku dabīgākiem, veselīgākiem, kvalitatīvākiem pārtikas produktiem," stāsta "Nielsen" izpilddirektore Baltijas valstīs Ilona Lepp.

Veicot patērētāju pētījumu un ņemot vērā jaunākās pircēju vēlmes un tendences, maizes ražotājs “Latvijas Maiznieks” 2019. gada rudenī papildināja produkcijas klāstu, radot maizes sēriju “Latvijas Graudu maize”. Tajā iekļauti desmit maizes veidi. “Atjaunotajā maizes sērijā esam apvienojuši jau patērētāju uzticību iemantojušos produktus, uzlabojot to sastāvu, kā arī iekļāvuši jaunus. Atslēgvārds šai maizes sērijai ir graudi, tostarp diedzēti graudi, kas ir īpašs, ilgāku laiku prasošs graudu izturēšanas process. Lai iegūtu diedzētus graudus, tie tiek mērcēti ūdenī un diedzēti, līdz tiem izdīgst asni. Kamēr asnu garums nepārsniedz kodola garumu, tie tiek uzskatīti par veseliem graudiem," apgalvo "Latvijas Maiznieka” pārdošanas un mārketinga vadītājs Māris Daude.

Latvijas iedzīvotāju vēlmi dzīvot veselīgāk apliecina arī ievērojami pieaugošais augu izcelsmes piena produktu kategoriju apgrozījums, tādēļ pagājušajā gadā pirmo reizi konkursā iekļautas arī šīs kategorijas, kuru starpā par veiksmīgāko jauno produktu kļuvis "Tukuma Piena" auzu piens “Baltais”. “Redzam, ka, augu uzturam kļūstot arvien populārākam, tāda veida izstrādājumus pērk aizvien vairāk cilvēku, tādēļ arī tie sāk sacensties veiksmīgāko produktu atlasē," informē I. Lepp.

Trešo vietu starp pagājušā gada veikmīgākajiem jaunajiem produktiem ieņēma alus. Ilgu laiku tas bijis pieejams tikai LIDO restorānu un bistro viesiem, taču tagad sadarbībā ar vienu no lielākajiem alus ražotājiem Latvijā "LIDO Speciālā" iemīļotā garša aizceļos pie alus cienītājiem visā Latvijā. “Alus darināšana ir pieredze, ko mācās visu dzīvi, tā tiek veikta ar lielu darba mīlestību – prieks, ka īstenas un tradīcijām atbilstošas jauna latviešu alus vērtības un garšu novērtē arī pircēji,” stāsta LIDO alus darītavas vadītāja Vaida Zīle.

Kaimiņvalstī Igaunijā par veiksmīgāko 2019. gada jaunumu kļuvis sviests “Farmi Estonian”, savukārt Lietuvā – enerģētiskais dzēriens “Monster Mango Loco”, liecina mārketinga un patērētāju izpētes kompānijas “Nielsen” gada laikā jauno Baltijas valstīs parādījušos produktu analīze, ko uzņēmums veic katru gadu.

Produktu grupa

Preču zīmes īpašnieks

Produkts

Piena produkti

"Food Union"

Biezpiena sieriņš "Kārums" beļģu šokolādes glazūrā ar šokolādes gabaliņiem (svaigie sieri/saldie sieriņi)

Saldējums

"Food Union"

"Pols" saldējums "Bubble gum" ar maršmelo gabaliņiem zeltainā mājas vafeļu konusā (200 ml, 90 ml) (saldējums)

Gaļas pārstrādes produkti

"Linas Agro Group"

Cāļa šķiņķi "Ķekava" īpašā gardēžu marinādē (gaļa marinādē)

Vieglie alkoholiskie dzērieni (tostarp bezalkoholiskais alus/ alus kokteiļi/ sidrs)

"Lido"

Alus "Lido Speciālais" 4,8% (alus)

Bezalkoholiskie dzērieni

"Royal Unibrew"

Viegli gāzēts bezalkoholiskais dzēriens "Mangaļi Vitafruit" ar aprikožu-jasmīnu garšu un B6 vitamīnu (0,5 l, 1,5 l) (minerālūdens)

Stiprie alkoholiskie dzērieni un vīns (tostarp bezalkoholiskais dzirkstošais/ negāzētais vīns)

"Amber Distribution Latvia"

"Rīgas melnais balzams espresso"  40% (Bitters Alcoholic)

Saldumi

"Orkla Latvija"

"Laima" zefīrs "Maigums ar aveņu pildījumu" (konfektes)

Maizes izstrādājumi

"Latvijas Maiznieks"

"Latvijas Graudu maize" sēklu (500 g, 300 g) (baltmaize)

Kafija, tēja un kakao

"Paulig"

"Paulig Classic In-cup" maltā kafija (malta kafija)

Mērces, garšvielas & pulveri

"Balticovo"

"Eva" brīvo vistu brunas olas (vistu olas)

Uzkodas

"Orkla Latvija"

Ādažu "Classic" kartupeļu čipsi  ar samazinātu sāls saturu (čipsi)

Atdzesēta/saldēta pārtika

"Russkoje More"

"Russkoe More" "Surimi" nūjiņas ar krabju garšu (200 g, 400 g) (krabju nūjiņas)

Mājdzīvnieku kopšana

"Nestle"

"Purina One Bifensis" sausā barība sterilizētiem kaķiem ar lasi un kviešiem (kaķu barība)

Graudaugu produkti un funkcionālie batoniņi

"Kellogg"

"Kellogg's Frozen" brokastu pārslas ar dabīgu zemeņu garšu (brokastu pārslas)

Zīdaiņu pārtika

"Nutricia"

"Milupa" pilngraudu auzu biezputra ar āboliem no 6 m. (zīdaiņu pārtika)

Personīgā higiēna

"L`Oreal"

"L'Oreal ElVital Dream Length" šampūns gariem, bojātiem matiem (šampūns)

Papīra izstrādājumi

"Grigeo"

Tualetes papīrs "Grite Blossom Camomile" 8 ruļļi (tualetes papīrs)

Mājsaimniecības produkti

"Henkel"

Tualetes bloks "Bref Beautiful Japan" (tualetes tīrīšanas līdzekļi)

Mazgāšanas līdzekļi

"Henkel"

"Persil Discs 4in1" kapsulas veļas mazgāšanai (veļas mazgāšanas līdzekļi)

Augu izcelsmes produkti

"Tukuma Piens"

"Baltais auzu dzēriens" (augu izcelsmes produkti)

Par "Nielsen" Gada jaunā produkta konkursu

Katru gadu "Nielsen" analizē un izvērtē pārtikas un mājsaimniecības preču svarīgāko kategoriju 20 grupas, sākot no piena un beidzot ar veļas mīkstinātājiem.

Pirmajā posmā katrā kategorijā tiek izraudzīti trīs pieprasītākie jaunie produkti. Otrajā posmā pircēji nosaka produktus, kas visvairāk atbilst tendencēm – vai produkts ticis pamanīts, iegādāts, novērtēts un vai iegādāts atkārtoti. Gadā uzvarējušo produktu nosaka indekss, kas izveidots, balstoties uz objektīviem apgrozījuma datiem, kā arī individuālu klientu novērtējumu.

"Nielsen" konkurss  par gada jauno produktu tiek rīkots kopš 2008. gada.

Par “Best New Launch” konkursu

Kopš 2008. gada “Nielsen” izpēta un vērtē 20 svarīgāko pārtikas un sadzīves preču kategoriju grupas, kuru tirdzniecība tiek veikta Latvijas modernās tirdzniecības kanālos.

Veiksmīgākos gada jaunos izstrādājumus “Nielsen” atlasa divos etapos: pirmajā etapā pēc vidējiem mēneša pārdevumu datiem reitingā tiek iekļauti patērētāju visvairāk pirktie jaunie produkti 20 ātra patēriņa preču grupās.

Vēlāk tiek veikta patērētāju aptauja, kā šos produktus vērtē pircēji: vai pamanīja jauno preci, vai kaut reizi to iegādājās, bet varbūt iegādājās atkārtoti. No objektīviem apgrozījuma datiem un individuāla tirdzniecības centru klientu vērtējuma veidotais indekss nosaka katras grupas veiksmīgākos produktus, kā arī trīs absolūtos gada jaunumus – uzvarētājus.

Par "Nielsen”

"Nielsen Holdings plc" (NYSE: NLSN) ir globāla  informācijas un mērījumu kompānija, kas nodrošina pilnīgāko un uzticamāko pārskatu par patērētājiem un tirgus tendencēm  visā pasaulē.  Pieeja apvieno "Nielsen" rīcībā esošos datus ar datiem no citiem avotiem, lai palīdzētu klientiem visā pasaulē saprast, kas notiek šobrīd, kas notiks vēlāk un kā vislabāk rīkoties, balstoties uz šīm zināšanām. Vairāk nekā 90 gadus "Nielsen" nodrošina pasaules līmeņa mērījumus un analītiku, balstoties uz zinātnisko precizitāti un jauninājumiem, nepārtraukti attīstot jaunus veidus, lai atbildētu uz svarīgākajiem jautājumiem, kas skar mediju, reklāmas, mazumtirdzniecības un ātras aprites plaša patēriņa preču nozares. "Nielsen" ietilpst Standard&Poor’s 500 indeksā, ir pārstāvēts vairāk nekā 100 valstīs, kuras apdzīvo vairāk nekā 90% pasaules populācijas. Lai iegūtu vairāk informācijas, apmeklējiet interneta vietni www.nielsen.com.

Sagatavojusi Žanna Kristeļa,

"Nielsen Latvia"

Komunikācijas nodaļas vadītāja/vecākā klientu apkalpošanas servisa speciāliste