Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu
Iepriekšējais
Nākamais

Par LPS Izglītības un kultūras komitejas vadītāju ievēlē Ritu Vectirāni

Par Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) Izglītības un kultūras komitejas jauno priekšsēdētāju pirmdien, 28.novembrī, ievēlēta Jelgavas valstspilsētas domes priekšsēdētāja vietniece sociālo lietu, veselības aizsardzības, kultūras, izglītības un sporta jautājumos Rita Vectirāne.

Jautājums par jaunu komitejas priekšsēdētāju aktualizējās pēc 14.Saeimas vēlēšanām, Saeimā darbu uzsākot līdzšinējai komitejas vadītājai Kuldīgas novada domes priekšsēdētājai Ingai Bērziņai.

R. Vectirāne komitejas vadītājas amatā tika ievēlēta ar balsu vairākumu. Savukārt par priekšsēdētājas vietnieci ievēlēta Siguldas novada jaunā priekšsēdētāja Līga Sausiņa.

Uz komisijas sēdi bija aicināta arī jaunā Saeimas Izglītības un kultūras komisijas priekšsēdētāja Agita Zariņa-Stūre. Apliecinot komisijas vēlmi sadarboties ar LPS un pašvaldībām, A. Zariņa-Stūre uzsvēra, ka izglītībā turpmākajos gados ir daudz darāmā, un lielas lietas iespējams paveikt tikai sadarbojoties. "Šajā nozarē mums ir jābūt visiem kopā, jo ir daudz darāmā, kas jāpaveic," uzsvēra Saeimas komisijas vadītāja.

A.Zariņa-Stūre sēdes dalībniekiem ieskicēja galvenos jautājumus, kurus būtu jāiekļauj jaunās valdības deklarācijā:

Izglītības kvalitātes uzlabošana, par ko līdz šim ir bijis daudz diskusiju, tomēr nav precīzi definēta darba plāna, soļu, rezultātu vai mērījumu, kā šo mērķi sasniegt.

Atbalsts pedagogiem, kas nozīmē kadru, darba slodzes un samaksas jautājumu atrisināšanu.

Latviešu valodas stiprināšana mācību procesā, kas ir jāsakārto līdz galam, un šīs jautājums ietver arī latviešu valodas apguves uzlabošanu mācību procesā.

Vecāku līdzatbildība mācību procesā, tādējādi atvieglojot mācību iestādei uzlikto slogu, jo patlaban uz skolu tiek liktas lielas gaidas par to, cik veiksmīgi tiek organizēts mācību process, taču uzmanība netiek pievērsta tam, kāda ir vecāku loma izglītības procesā.