Lai varētu jums piedāvāt labāku saturu, lapā tiek izmantotas sīkdatnes. Apmeklējot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Sapratu

Latvijas Pašvaldību izpilddirektoru asociācijas (LPIA) mērķis ir apvienot un organizēt pašvaldību izpildinstitūciju vadītājus, lai:

1.1. attīstītu starppašvaldību kontaktus, sekmētu vispārējo sadarbību, pieredzes  apmaiņu un pašvaldību attīstību;

1.2. paaugstinātu dalībnieku kvalifikāciju;

1.3. piedalītos LPS lēmumu izstrādē un izpildē;

1.4. rūpētos par dalībnieku tiesisko aizsardzību;

1.5. pārstāvētu LPIA dalībnieku intereses Eiropas Savienības, Eiropas Padomes un citās starptautiskajās pašvaldību izpildvadītāju intereses pārstāvošās institūcijās.

LPIA dalībnieki ir pašvaldības – LPS biedri. Iestāšanās LPIA un izstāšanās no tās notiek, pamatojoties uz pašvaldības pieteikumu/atteikumu.

Dalībnieku LPIA pārstāv pašvaldības izpilddirektors un (vai) viņa vietnieks, kā arī pašvaldības deleģētas personas.

Kontakti un vadība:
LPIA Valdes priekšsēdētājs Uģis Fjodorovs (Madonas novada pašvaldības izpilddirektors)

E-pasts: ugis.fjodorovs@madona.lv

Tālrunis: 28382616

No LPS puses LPIA darbu koordinē padomniece Sniedze Sproģe, e-pasts: sniedze.sproge@lps.lv

LPIA Valdes sastāvs:

Priekšsēdētājs: Uģis Fjodorovs (Madonas novads, Vidzemes reģions);

Rīgas valstspilsēta: Jānis Lange (izpilddirektors);

Valstspilsētas: Aldis Ābele (Ventspils);

Valstspilsētas ar novadiem: Evija Voitkāne (Valmieras valstspilsēta un novads), LPIA priekšsēdētāja vietniece;

Pierīgas reģions: Jolanta Jansone (Ķekavas novads); 

Kurzemes reģions: Kristaps Osis (Saldus novads);

Zemgales reģions: Agris Vilks (Dobeles novads);

Latgales reģions: Sergejs Jakovļevs (Ludzas novads);

LPIA sanāksmju videoieraksti pieejami LPS YouTube kanāla LPIA atskaņošanas sarakstā

Iepriekšējais
Nākamais

LPIA valdes vizīte Lielbritānijā no 2016.gada 27.jūnija līdz 3.jūlijam

Vizītes uzdevumi:

  • Apmeklēt Newark un Sherwood reģiona, Stratford upon Avon, Wyre Forest reģiona, Cheshire West un Chester reģiona, Hinckley un Bosworthas reģiona un  Ludlow pašvaldības un piedalīties diskusijās ar Lielbritānijas pašvaldību izpilddirektoru asociācijas kolēģiem.  
  • Apgūt labo pieredzi projektu realizēšanā, nodarbinātības veicināšanā un apzināt pašvaldību iespējas uzņēmējdarbības veicināšanā teritorijā.
  • Apmeklēt pašvaldību iestādes un uzņēmumus, tehnoloģisko parku un mazā biznesa parku lauku apvidos

 

KOPSAVILKUMS:

  1. Pašvaldību problēmas ir līdzīgas, lai arī Anglijas un Latvijas pašvaldību sistēma, prioritātes un valdības attieksme ir stipri atšķirīgas.
  2. Anglijas un Latvijas pašvaldību prioritāte ir apmierināti iedzīvotāji un sakārtota vide teritorijā. Anglijā attīstību un budžetu plāno 4 gadiem, ievērojot prioritātes – apdzīvotība, nodarbinātība, sakārtota dzīves un uzņēmējdarbības vide.
  3. Valsts uzdevums pašvaldībām ir aktīvi atbalstīt un attīstīt uzņēmējdarbību savā teritorijā. Šim nolūkam ir piešķirtas attiecīgās tiesības (aizdevuma tiesības, privātās un publiskās partnerības projektu realizācija īsos termiņos);
  4. Budžets katru gadu pašvaldībām samazinās. Finansējuma samazinājuma iespaidā ļoti pievērš uzmanību jaunajām tehnoloģijām, ergonomiskām ēkām.
  5. IT drošībai augstas prasības (piem., neļāva iekopēt prezentāciju mūsu usb). Valsts ir noteikusi vienotas prasības, pašvaldības izpilda, valsts kontrole tikai noteikto uzdevumu ietvaros.
  6. Veiksmīgi darbojas attālinātais darbs. Piemēram, projekta vadītājam. Darbu veic no mājām, darba izpildi kontrolē caur ielogošanās biežumu darba serverī. Neiekārto darba vietu, strādā no mājām, no objektiem. Uzdevumu virzīta pārvaldība. Noteikti jāpārņem šī pieredze.
  7. Sākotnējais iespaids, ka kapitālsabiedrību pārvaldība Latvijā ir stingrāk regulēta nekā Anglijā. Nevarkā, piemēram, kapitālsabiedrības valdē ir priekšsēdētājs, izpilddirektors, finansiste, opozīcijas un pozīcijas pārstāvis: pieņem lēmumus, kurus izpilda kapitālsabiedrības direktors.
  8. Anglijā pašvaldībās cenšas pārņemt privātā sektora vadības instrumentus, tādā veidā palielinot pašvaldības darba efektivitāti un konkurētspēju. Tai pat laikā, ļoti rūpējas par sociālo jomu, lai dzīves kvalitāte būtu augsta (piem., moderni veselības veicināšanas centri, trenažieri, dažāda lieluma un veida sporta nodarbību zāles, baseini. Infrastruktūru vienlaicīgi izmanto gan skolēnu apmācībai, gan  pieaugušo individuālajām nodarbībām)
  9. Pirms lēmuma pieņemšanas visās nozarēs ļoti tiek analizēta statistika, faktiski pirms lēmuma pieņemšanu par naudas izlietošanu sastāda biznesa plānu ar ieguldītās naudas atgūšanas mērķi (tūrisms, teātra būve, muzeja būve, atpūtas centra būve, atkritumu apsaimniekošana).
  10. Ļoti ievēro fizisko personu datu aizsardzību (baseinā un bērnu centrā neatļāva fotografēt, kamēr bērni tajā atradās).
  11. Modernas baznīcas: wi-fi, bērnu stūrītis, gleznu izstāde, kafijas automāts, suvenīru tirdzniecības vieta, iespēja iznomāt baznīcu par 1000 GBP dienā. Biznesa pieeja visur.
  12. Pašvaldībām ir būtiski vairāk domāt biznesa kategorijās un sadarboties, jo teritorijas ir mazas un nopietnus investorus var piesaistīt tikai vairākām pašvaldībām darbojoties kopā (Jaguar un Bentley rūpnīca iekļaujas tehnoloģiskajā parkā kopā ar citiem uzņēmējiem un pašvaldībām).

Plašāk par vizīti lasiet pievienotajā atskaitē.

Vizītes atskaite
Newark & Sherwood District Council
Newark & Sherwood 2
Cheshire West and Chester
CHESTER AND CHESHIRE tūrisms
Hinckley and Bosworth Green Spaces Journey
Hinckley and Bosworth Tourism Partnership